Alerjik Kulak Burun Boğaz Hastalıkları

Alerjik Kulak Burun Boğaz Hastalıkları

Alerjik Rinit Nedir?

Bağışıklık sistemi, vücuda giren bir madde ile karşılaştığında tepki veriyor . Bu  tepkime , bu maddeyi tanıma özelliğine sahip olan özel antikorlarla gerçekleşir. Birçok kişide bu maddelerle  tekrar karşılaşıldığında tepki sınırlı olmasına rağmen allejik yapıya sahip olanlarda aşırı bir tekime gözlenir ve vücutta çeşitli reaksiyonlar baş gösterir.

Mevsimsel alerjik rinit diğer adıyla bahar nezlesi en sık görülen alerjik hastalıklardan biri. Her yıl aynı zamanlarda kendinizi iyi hissetmiyorsanız, siz de bahar alerjisi olan kişilerden biri olabilirsiniz.

Alerjik Rinit Belirtileri Nelerdir?

Alerjik rinit belirtileri; hapşırma, gözlerde, burunda kaşıntı, burun tıkanıklığı, burun akıntısı ve bazen baş ağrısı olarak sıralanıyor. Bazı hastalarda  işitme problemleri, boğaz ağrısı, ses kısıklığı ve öksürük görülebiliyor. Bazı allerjenin varlığına bağlı olarak şikayetler  bir yıl boyunca sürerken,  bazılarında  mevsimlere göre değişiklik göstermektedir.

Mevsimsel alerjik rinit ya da bahar nezlesi ne en sık neden olan alerjenler; çim, ağaç ve yabani ot polenleri. Yıl boyu süren alerjik rinit yakınmalarına  ise en sık ev tozu akarı, küf mantarları ve hayvan tüyleri sebep olamaktadır.

Alerjik Rinit ve Sinüzit?

Alerjik rinit belirtileri  sinüzit bulguları  ile karışabiliyor. Bazı alerjik rinitli hastalara yıllarca sinüzit teşhisi nedeniyle antibiyotik tedavisi uygulanabiliyor.

Bazen de tam tersi uzun süre yoğun anti alerjik tedaviye rağmen düzelmeyen baş ve yüz ağrısı, burun akıntısı gibi şikayetlerde sinüzit mutlaka araştırılmalıdır. Tekrarlayan alerjik rinit durumları da ayrıca kronik sinüzite neden olabilmektedir.

Tedaviler
    4-60 Yaş Arası