Burun Eti Büyümesi

Konkalar ( burun eti ) burunun yan duvarlarında yerleşik alt orta ve üst olmak üzere 3 tane sağda 3 tane solda yerleşik yapılardır. İskeletini kemik yapı oluşturan ve üzeri mukozayla kaplı özel yapılardır. Özellikle alt konkalar içine kan dolarak büyüyüp küçülebilen bir özelliğe sahiptir. Alt ve orta konkalar burun içinden geçen havanın ısıtılmasını , nemlendirilmesini ve sıvı salgılayarak tozların tutulmasını sağlarlar

Burun Eti Büyümesi

Konkalar ( burun etleri) bu işlevleri ile  filtreli bir klimaya benzetilebilen  organlardır. Orta konkalar  ayrıca sinüslerin havalanmasını kontrol ederler. Orta konkalar büyüdüklerinde yada doğuştan havalı olduğunda  ( konka bülloza ) sinüslerde basınca neden olacağından  baş ağrısına sebep olabilir.  Orta konkanın  üst yüzeyi ve üst konkalar ise  koku almada görevlidirler.

Konkalar ( burun etleri ) sinüzit veya allerjik durumlarda şişerler ve  boyutları artarak  burun tıkanıklığına neden olurlar.  Septum deviasyonu ( burun eğriliği, kemik eğriliği ) varlığında eğriliğin karşı tarafındaki alt konka ( burun eti) burun içinden geçen hava akımını düzenlemek için  büyüyerek burun tıkanıklığına sebep olur.

Nezle ve grip hallerinde de konkalar  ( burun eti ) şişerek  geçici burun tıkanıklığına neden olurlar.

Burun Eti Büyümesi Ameliyat Tedavi

Konka Hipertrofisi Tedavisi (Burun Eti Şişmesi Tedavisi)

Nezle ve grip gibi akut gelişen  durumlarda konka büyüklüğüne bağlı burun tıkanıklığı  kendiliğinden geçebileceği gibi antihistaminik ( allerji ilaçları ) ve  dekonjstan içeren ilaç ve spreylerle tedavi edilirler. Bu spreylerin kullanımı genellikle 4-5 günü geçmemesine dikkat edilmelidir.

Allerjik rinit ve sinüzitlerde öncelikle medikal ( ilaç ve spreyler ) tedavilerle konkalar küçültüp tedavi edilmeye çalışılır. Bir iki aylık tedaviye rağmen  konkalar hala büyük olup horlama ve uyku apnesine neden oluyorsa cerrahi yolla veya radyofrekans ile küçültme şeklinde tedavi edilirler . Radyofrekans ile burun  etleri istenildiği kadar küçültülür. Kesi işlemi olmadığı için kanama olmaz, tampon yapılması gerekmez. Lokal ve genel anesteziyle yapıla bilinir  ve aynı gün taburcu edilir.

ÖNCE
SONRA