Kulak Ağrısı Dr Medient

Kulak Ağrısı

Kulakk ağrısı çocuklarda daha sık olmakla birlikte her yaşta görülebilen ciddi bir rahatsızlıktır. Basit bir ağrı olabileceği gibi genellikle doktora götürecek kadar şiddetli olabilir. Kaynaklandığı hastalığa göre farklı şekillerde görülebilir. Tedavisi için nereden kaynaklandığı tespit edilip ona göre tedavi planlanmalıdır.

Kulak Ağrısı Sebepleri

Kulak ağrısı kulağı oluşturan yapılardan oluşabileceği gibi komşu bölgelerden de yansıyan ağrı olarak görülebilir.

Kulak kaynaklı ağrılar çocuklarda en sık orta kulak iltihabı sonrası görülür. Orta kulak iltihabı sonrası gelişen ağrılarda genellikle bir üst solunum yolu enfeksiyonu ve ateş bulguları vardır.

Dış kulak yolu iltihabına bağlı olarak gelişen  kulak ağrıları daha çok yaz aylarında deniz veya havuz sonrası erişkinlerde görülür. Kulak ağrısının yanında kulak kepçesinde hassasiyet , kulak altında ağrı boyunda şişlik olabilir.

İç kulak kaynaklı kulak ağrılarında birlikte baş dönmesi ve bulantı şikayetleri de eşilik eder.

Kulak dışı kaynaklı kulak ağrılarının en sık sebebi ise bölgedeki kaslardan kaynaklanan kas ağrılarıdır. Nadiren tükrük bezi hastalıklarında da kulak ağrısı görülür.

Kulak Ağrısı Nasıl tedavi Edilir?

Kulak ağrısı tedavisi kaynaklandığı hastalığın tedavisi ile yapılır.  Dış kulak yolu iltihaplarında ağrı kesiciyle birlikte kulak damlaları kullanılır.  Dış kulak yolundaki odemi azaltmak için doktor tarafında pansuman yapılır ve dış kulak yoluna odem çözücü ilaçlar tatbik edilerek ağrı hızlı bir şekilde azaltılır.

Orta kulak iltihabına bağlı kulak ağrılarında antibiyotik ile birlikte ağrı kesici verilir. Kulak zarında balonlaşma gelişmişse bu parasentez denilen kulak zarını çizme işlemiyle içindeki sıvı boşaltılır. Bu işlemin ardından kulak ağrısı hemen geçer.

İç kulak kaynaklı ağrılarda iyi bir muayene ve gerekli tetkiklerden sonra şikayetlerin şiddetine göre yatırılarak yada ayaktan medikal tedavilerle asıl hastalık ve kulak ağrısı tedavi edilir.

Acil Kbb
    iyileşme Süresi